„МВР има осем комплекта камери, сложени на пътя Русе-Бяла, Пловдив-Карлово и на други места, но те не работят, защото не са сертифицирани. Очаква се преди идното лято някои от тях да заработят“, заяви Тенчо Тенев – бивш директор на МВР-София.
„На територията на страната има около 30 камери, които заснемат шофьорите, следят за винетки и др. Камерите ще засичат от едната рамка до другата за какво време е стигнал шофьорът. Средната скорост е разпределението от една точка до друга за определен период от време. Проблемът е в сертификацията на камерите”, каза бившият шеф на АПИ.
Според изискванията, във всяко едно устройство трябва да има независим часовник от камерата, който да отразява времето, през което една кола минава от едната през другата рамка.
Първо трябва да се промени Законът за движението, изтъкна Тенев.
С това мнение се съгласи и Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите в катастрофи. Според него идеята е една част от камерите да засичат за превишена скорост, а друга част – за средна скорост.
Докато понятието „средна скорост” не влезе в Закона за движение по пътищата, шофьорите не могат да бъдат глобявани. Сега клиповете се обработват ръчно, трябва да се помисли за дигитализация на този процес, каза той.