Магазини от една и съща верига надуват цените по курортите

Цените в магазините за хранителни стоки в морските градчета са с между 20 ст. и лев по-високи спрямо тези в столицата. Това показа проверка в обектите в София и Созопол. В морското градче вече има няколко обекта на търговски вериги, но в някои от тях цените са по-високи спрямо тези в същите магазини в София.

Например опаковка с 255 грама чипс в столицата струва в обектите на веригата 6,15 лева, а в Созопол – цената е 7,15 лв., или с лев по-скъпо. Бирата, която върви като напитка с картофките, пък струва на морето 1,90 лв. за кенче от 500 мл, а в София е 1,60 лв. Разликата при виното пък е още по-голяма. Например бутилка розе на български производител на морето струва 11 лева, а в София е 9,25 лв., което е разлика от 1,75 лв. По-високи са и цените на продуктите от пекарната. Ако София баничката струва 1,60 лева за брой, на морето скача на 1,99 лв.

По-скъпи са и пакетираните храни. Обикновените солети със сол поскъпват от 0,59 лв. за опаковка от 60 грама в София на 0,89 лв. за пакетче на морето. Гризините, които са малко по-дебели солети, пък в София са по 2,85 лв. за кутия от 235 грама. В Созопол пък са по 3,59 лв. Соленките пък поскъпват с близо лев и от 2,89 скачат на 3,79 лв.

По-скъпо е и кафето, като опаковка от 200 г мляно струва 5,59 лв., а в София е 4,75 лв. С около 40 ст. повече струват и шоколадите с размер 90 грама. Цените им вървят около 3,80 лв. за брой.

Стоките, които се предлагат с намаление, са на еднакви цени в цялата страна. Така например в магазина се продаваха с отстъпка сини сливи на 2 лева, а дините струваха по 0,79 лв. за кило.

Таксито от Созопол до Каваци струва 15 лева за разстояние около 2,8-3 км. Такава е цената и до съседните курорти, където хората ходят предимно на плаж като Смокини, Дюни и други. През деня има и бусче, което струва 2 лева на човек. Шофьори на таксита споделят, че тази година е доста по-слабо откъм клиенти спрямо предходните две години, когато все още бяхме в извънредно положение и пътуването зад граница беше ограничено. Тогава клиентите ни бяха българи и с тях най-добре се работи, споделя Калоян от Созопол пред „Телеграф“. По думите му в момента работата му се върна на нивата от 2019 година, преди пандемията.

Previous post 10 бона за бизнес наготово! 23 000 лв. за франчайз на куриер, марка бургери за 15 бона
Next post Юлий Павлов: В София със сигурност ще има балотаж на местния вот