Сирене с повишено водно съдържание е сред стоките, които участват в кампанията „Достъпно за вас“, в магазин в София. Инициативата е на Министерството на икономиката и индустрията, което съвместно с търговците предлага 50 стоки на изгодни за потребителите цени.
Кампанията стартира на 15 ноември и всеки търговец може да се включи в нея, като предлага храни на добри цени. Първоначално обаче беше обявено, че тези стоки трябва да са качествени, а не такива, пълни със заместители на основни продукти. Така на щанда с млечните продукти табела с рекламираната кампания е поставена до цената на сирене, което от 9 лева е намалено на 8 лева. На опаковката на продукта обаче пише, че е с високо водно съдържание, като сухото вещество е 30%.
Според наредбата за специфичните изисквания за млечните продукти истинското сирене трябва да има не по-малко от 40% сухо вещество, пише „Телеграф“.
Сред стоките в промоция са още испанско свинско месо, което струва около 11 лева. Също така има немско масло на цена от 4,52 лв. за опаковка от 250 г. Български пилешки бутчета, които са орязани и се предлага само горната част, пък в кампанията се продават за 5,40 лв. вместо за 6 лв.
Сред продуктите, които се предлагат още по магазините, са консерви нахут, сухи пасти, спагети и салами.
От правителствения сайт с цените на храните става ясно, че цените на основните стоки плавно се повишават от старта на инициативата на министерството до момента. Например средната цена на яйца, размер М, за страната е скочила от 0,47 лв. за брой, а в момента вече струват 0,49 лв. Олиото от 3,67 е скочило на 3,68 лв. за литър. В някои от търговските обекти пък преди кампанията можеше да се намери бутилка от мазната течност на промоция за 2 лева, а в момента най-евтиното е 2,50 лв. Със стотинка е скочила и цената на ориза, който вече струва 4,37 лв. за килограм. Сиренето пък е скочило с около 10 ст., но това са предварително опакованите продукти.